KıRMıZı RuGaN
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.


AyrıcaLıkLı Olduğunuzu Hissedin..!!!
 
AnasayfaPortalLatest imagesKayıt OlGiriş yap
Ortaklar
 Hoşgeldin; Misafir

Toplam 2 Mesajın Var.

Kayıt Tarihin:
Perş. Ocak 01, 1970
Son Ziyaretiniz:
Perş. Ocak 01, 1970

5722 Gündür yayındayız
2013 Konumuz var
5589 Mesaj gönderildi
139 Kullanıcımız Var
Son Üyemiz : https://kirmizirugan.yetkin-forum.com/u147
En son konular
» Almost as cut-price as download
KALBİNİ SEV KIRMIZI GİY KAMPANYASI EmptyÇarş. Ağus. 03, 2011 8:05 pm tarafından Misafir

» MİLLETTTTTTTT NERDESİNİZZZZZZ
KALBİNİ SEV KIRMIZI GİY KAMPANYASI EmptyPtsi Ara. 07, 2009 3:51 pm tarafından NURUM_NUR

» Avusturyadan kimsecikler yokmu yaa bende tanismak istiyorum yakinimdan birileriyle
KALBİNİ SEV KIRMIZI GİY KAMPANYASI EmptyPtsi Ocak 05, 2009 10:27 am tarafından hayat41

» YARIŞMAYA KATILAN MASA RESİMLERİ(lutfen resimleri aynı başlıkta buradan paylaşalım)
KALBİNİ SEV KIRMIZI GİY KAMPANYASI EmptyPerş. Ara. 25, 2008 11:49 pm tarafından pınkrose

» 18 ÇANKIRI
KALBİNİ SEV KIRMIZI GİY KAMPANYASI EmptySalı Ara. 23, 2008 4:57 pm tarafından hayat41

» lalelerim sarardıı
KALBİNİ SEV KIRMIZI GİY KAMPANYASI EmptyPtsi Ara. 22, 2008 10:23 am tarafından ayşe42

» COCUKLARIMIZA ELBISELER DIKELIMMI????? (DOGMAMIS COCUGUMA DON BICIYOM :)))))
KALBİNİ SEV KIRMIZI GİY KAMPANYASI EmptySalı Ara. 16, 2008 8:18 pm tarafından devit

» PILOTUN EL BECERİLERİ
KALBİNİ SEV KIRMIZI GİY KAMPANYASI EmptySalı Ara. 16, 2008 8:07 pm tarafından devit

» YAZ SERGİMİZDEN GÖRÜNTÜLER
KALBİNİ SEV KIRMIZI GİY KAMPANYASI EmptySalı Ara. 16, 2008 8:05 pm tarafından devit

Kimler hatta?
Toplam 6 kullanıcı online :: 0 Kayıtlı, 0 Gizli ve 6 Misafir

Yok

Sitede bugüne kadar en çok 203 kişi Ptsi Tem. 31, 2017 6:38 pm tarihinde online oldu.

 

 KALBİNİ SEV KIRMIZI GİY KAMPANYASI

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
Misafir
Misafir




KALBİNİ SEV KIRMIZI GİY KAMPANYASI Empty
MesajKonu: KALBİNİ SEV KIRMIZI GİY KAMPANYASI   KALBİNİ SEV KIRMIZI GİY KAMPANYASI EmptyC.tesi Ekim 18, 2008 3:27 pm

Dünya Kalp Federasyonu tarafından kalp ve damar hastalıklarına dikkat çekmek amacıyla düzenlenen “Kalbini Sev Kırmızı Giy Kampanyası” Türkiye’de de başlatıldı.

Prof. Dr. Çetin Erol, “Kalp Günü, sizlerin aracılığıyla halkın, insanlarımızın kalp hastalığının önemini bir kez daha fark etmesi, bilinçlenmesi ve buna yönelik davranış değişikliklerine gidebilmesi için bir uyarı, hatırlatma niteliğinde kutlanıyor” dedi.

Her yıl 17,5 milyon kişinin kalp ve damar hastalıkları nedeniyle hayatını kaybettiğine işaret eden Prof. Dr. Erol, şu bilgileri verdi:
“Dünya Sağlık Örgütü verilerine göre, 53 Avrupa ülkesinde her yıl 4 milyon 350 bin kişi kalp ve damar hastalıkları sebebiyle ölüyor. Kalp ve damar hastalıklarına bağlı ölümler, meme kanserine bağlı ölümlerinden 3, trafik kazalarına bağlı ölümlerden 47 kat fazla. Gelişmekte olan ülkelerde kalp ve damar hastalıkları 2 kat fazla. Ülkemizdeki ölümlerin yüzde 48’i kalp damar hastalıklarına bağlı. Türkiye’de her 2,5 dakikada bir insanımız kalp ve damar hastalıklarından ölüyor. Özellikle kalple ilgili hastalıklar ve inme dediğimiz beyinle ilgili hastalığı kastediyoruz.”

Yüksek kolesterolün yanı sıra sigara içme, hipertansiyon, şişmanlık, göbeklilik ve hareketsiz yaşam tarzının kalp ve damar hastalıkları açısından önemli risk faktörleri arasında yer aldığını belirten Erol, yaşam biçiminde yapılacak küçük değişikliklerle kalp ve damar hastalıklarından ölüm riskinin yüzde 80 oranında azaltılabileceğini bildirdi.

NEDEN KIRMIZI?
Çetin Erol, kampanyanın, kalp ve damar hastalıklarının bir numaralı ölüm nedeni olduğunu vurgulamak ve ciddi olarak üzerinde durulması gerektiği bilincini yerleştirmek için başlatıldığına işaret ederek, “Bu kampanyaya ‘Kalbini Sev Kırmızı Giy’ diyoruz. Kırmızı renk hakimiyeti sağlamaya çalışıyoruz. Kalp her zaman aşk figürü olarak kırmızı çizilir, kanımızın ve bayrağımızın rengi kırmızı, Türk milleti kırmızıyı çok sever, o yüzden kırmızıyla farkındalık yaratmak ve ideal bir renk olduğu için kırmızıyı düşünüyoruz” dedi.

Avrupa’da kırmızının hakim olduğu kampanyaların özellikle kadınlara yönelik olarak Dünya Kalp Federasyonu tarafından yürütüldüğünü ifade eden Prof. Dr. Erol, “Biz sadece kadınları değil, erkekleri de temsil ettik. Cinsiyeti ortadan kaldırdık. Bütün insanlarımıza, kalp hastalıklarıyla ilgili farkındalığı yaratmak üzere ulaşmak istiyoruz. Hem kadın, hem erkek bütün insanlarımıza bu kampanyayla ulaşmak istiyoruz” diye konuştu.

Erol, kalp ve damar hastalıklarının önüne geçilmesinde egzersizin önemine dikkati çekerek, şunları kaydetti:
“Egzersiz, kalp hastalıkları ve kalp krizi, inme, yüksek kan basıncı, kötü kolesterol yüksekliği, iyi kolesterol düşüklüğü, kilo fazlalığı ve şişmanlık ve şeker hastalığından korur. Her şekilde hareket edin, diyoruz. İş hayatına bağlı stresin kalp krizi ve inme riskini yaklaşık 2 kat arttığı bulunmuştur. Ani yaşanan stresin kalp damarlarıyla ilgili olay gelişiminde önemli bir etkisi var.”

“KALP HASTALIĞI DÜNYADAKİ BİR NUMARALI ÖLÜM NEDENİ”
Unilever Türkiye Gıda Pazarlama Direktörü Özgür Kölükfakı da, kampanyaya destek vermekten mutluluk duyduklarını dile getirerek, geçtiğimiz yıl “Kalbini Sev Kampanyası” kapsamında 350 bin kişinin “kalp yaşını” ölçtüklerini söyledi.

Kalp hastalıklarının dünyada bir numaralı ölüm nedeni olduğuna işaret eden Kölükfakı, kampanya ile ilgili şu bilgileri verdi:
“Kampanya kapsamında hazırlanan film, kısa bir süre sonra yayına verilecek. Yine kampanya kapsamında düzenlenecek ve kırmızının ağırlıklı olacağı defile düzenlenecek. Kırmızıyı teşvik etmek için hazırlanan bileklikler satışa sunulacak. Bunlardan elde edilecek gelir, Türk Kardiyoloji Derneğinin kalp ve damar hastalıkları için araştırmalarında kullanılacağı fona aktarılacak. Ayrıca bu konuda bilgi aktarımı için bugün yayına başlayan ‘www.kalbinisevkirmizigiy.com’ web sitesi hazırladık.”

Özgür Kölükfakı, “kalp hastalıklarında margarin yağının tetikleyici olduğu” iddialarının hatırlatılması üzerine, margarin kavramının artık farklılaştığını, yağın sağlıklı beslenmenin bir parçası olduğunu ve enerjinin yüzde 30’unun yağlardan geldiğini söyledi. Kölükfakı, margarini alternatif bir yağ olarak önerdiklerini kaydetti.

Prof. Dr. Oktay Ergene de, Türk Kardiyoloji Derneği olarak “zeytinyağını bırakıp margarin tüketin” demediklerinin altını çizerek, “Tükettiğimiz gıda maddelerinin içinde margarin var. Margarin üreticileri dünyada 1990’lı yıllardan sonra yağın katılaştırma tekniğini değiştirdiler. Margarinlerin kötü ünü 1990’lı yıllardan önceki trans yağ içeriklerinden kaynaklanıyordu, ama Türkiye için söyleyeyim, 1997-1998 yıllarından sonra birçok margarin yağ üreticisi katılaştırma tekniğini değiştirdi. Margarin diğer yağlara göre daha ekonomik bir yağ ister istemez tüketilecek” dedi.

KALBİNİ SEV KIRMIZI GİY KAMPANYASI IMG_4155_edited-1-large
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
 
KALBİNİ SEV KIRMIZI GİY KAMPANYASI
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
KıRMıZı RuGaN :: ÖNCE SAĞLIK :: GENEL SAĞLIK-
Buraya geçin: